Concealer

När man lägger en concealer bör man inte ta allt för mycket. Tar du mycket blir det lätt så att du kan få en "kakig hy"

En concealer på stift eller penna ska helst matcha din egen hudton eller vara en nyans ljusare

Ett tips är att applicera concealer över din foundation så att den täcker bättre och blandas bort med foundationen. därefter får man inte lika lätt för att få fläckar och det sitter bättre.

Jag gillar tre stegs varienten. Då kan man blanda ut efter sin egen hudfärg plus att du har en gröb/gul ton som täcker röda fläckar i huden t.ex som finnar. Sen har du också en röd ton som då täcker blå/lila toner man har i huden. tex mörka ringar runt ögonen.

 

Skulle jag ge förslag på vilken concealer man skulle köpa skulle jag säga denna från make up store, eller Viva la divas. Den från Viva ser lika dan ut och funkar på samma sätt men jag tycker den är lite fetare. inte lika torr.

 

xoxo


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0